تور چین

تور ارمنستان ، تور آنتالیا ، تور استانبول ، تور کیش ، تور قشم ، تور مشهد ، تور دبی ، تور مالزی ، تور ترکیه ، تور تایلند ، تور هند ، تور چین ، تور کوش آداسی

تور چین

تور ارمنستان ، تور آنتالیا ، تور استانبول ، تور کیش ، تور قشم ، تور مشهد ، تور دبی ، تور مالزی ، تور ترکیه ، تور تایلند ، تور هند ، تور چین ، تور کوش آداسی

اماکن دیدنی خوب کیش


یکی از روشه های ذخیره آب در قدیم ساخت آب انبار بوده است. در حومه شهر حریره در کیش برای جمع آوری آب های سطحی در سال 1372 آب انبار 5 بادگیر احداث شد. این آب انبار در نزدیکی مجموعه درخت سبز واقع شده است. این آب انبار دوقلو می باشد و دارای 5بادگیر و 2گنبد می باشد. این بادگیرها  در تور کیش نوروز 97 که به روش معماری یزدی ساخته شده است خنک کردن آب انبار را انجام می دهند. در فصل تابستان هوای آب انبار توسط روزنه های ورودی و بادگیرها  خنک و متعادل می شود. البته امروزه در جزیره کیش از دستگاه های آب شیرن کن استفاده می شود. آب انبار سنتی جزیره کیش امروزه به صورت یک آب انبار نمایشی در آمده و حتی برای این که بازدیدکنندگان بتوانند از داخل محوطه ی آبگیر بازدید کنند مسیر پاشیر آب انبار عوض شده است. 

  

آب انبار پنج بادگیر کیش

آب انبار پنج بادگیر کیش

 اسکله بزرگ تفریحی کیش

اسکله بزرگ تفریحی کیش به طول 437 متر، عرض 18 متر و مساحت 10 هزار مترمربع در انتهای بلوار دریاتوسط متخصصان ایرانی با چهار فضای اقماری به روش شمع فلزی و عرشه چوبی احداث شده است. گردشگران می توانند با گردش بر روی اسکله تفریحی بزرگ جزیره کیش در تور کیش بهمن 96 از دیدن مناظر طبیعی و ماهی های رنگارنگ و متنوع سواحل مرجانی  کیش بر روی اسکله تفریحی بزرگ جزیره کیش که هیچ گونه اثر تخریبی بر زیستگاه های دریایی نداشته است لذت ببرند. ظرف مدت کوتاه بیست ماه فاز اول اسکله تفریحی بزرگ کیش ساخته شد و در 5/5/1385 افتتاح شد. این اسکله شامل  امکانات تفریحى نظیر قایق هاى پارویى : قایق هاى پدالى، جت اسکى، قایق هاى کف شیشه اى ، قایق هاى ماهیگیرى ، سه چرخه هاى آبى ، امکانات غواصى را دارا می باشد .

اسکله تفریحی میرمهنا :

اسکله تفریحی میر مهنا در شمال جزیره زیبای کیش و در پارک ساحلی میرمهنا به طول 130 متر, عرض 9 متر  و  مساحت 1578 متر مربع  احداث شده است.این اسکله تفریحیبه روش شمع فولادی و عرشه بتنی در  سال 1385 بنا شده است. چهار پلکان برای سوار شدن قایق های تفریحی در طول اسکله تور کیش دی 96 و چهار محل برای تماشای دریا ایجاد شده که از نورپرداری زیبایی برخوردار می باشد. می توان مسجد ساحلی خاتم الانبیاء, اسکله ماهیگیری و رشته کوه های جنوبی کشور را با قدم زدن بر روی اسکله تفریحی میر مهنا ایران تماشا کرد شنا کردن در محدوده اسکله ممنوع می باشد. گردشگران و ساکنین می توانند بر روی اسکله و اطراف آن در زمانهای مجاز ماهی گیری کنند.

این اسکله در بین نوار ساحلی قرار گرفته و پارک ساحلی میرمهنا را به دو قسمت تفکیک شده فاز 1 و فاز 2 تقسیم می کند. فاز1  به مساحت حدود 41 هزار متر مربع از مسجد خاتم تا اسکله ماهیگیری و فاز 2 بعد از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک ادامه دارد. از ویژگی های فاز یک  تور کیش اسفند 96  این است که جنب مسجد خاتم الانبیاء قرار گرفته و نمازخانه ساحلی، بازار عربها، کتابخانه عمومی،بازار ماهی فروشی و تماشای ماهی های تازه جنوب, مسیر دوچرخه, چند بوفه و چایخانه در آن ساخته شده است. فاز 2 به مساحت حدود 50 هزار متر مربع در دست انجام است و محوطه سازی آن پایان یافته است در فاز 2 قرار است دو زمین بازی کودکان ساخته شود. همچنین پارک فاز 2 جنب مسجد قدیمی جامع سفین و محله بومیان کیش قرار گرفته است.

 

 

اسکله بزرگ تفریحی کیش

اسکله بزرگ تفریحی کیش

جاده دنیا کیش

جاده دنیا کیش همانند یک کمربند در امتداد ساحل جزیره کشیده شده و منظره بسیار زیبایی را در معرض دید مسافرانی که با پروازهای شبانه تور کیش نوروز 97 به این منطقه سفر می کنند قرار می دهد. ساحل جزیره کیش به دلیل شفاف بودن آب و تمیز بودن آن به گونه ای است که عمق دریا تا چند متری دیده می شود و یک آکواریوم طبیعی را در معرض نمایش می گذارد و این منظره با عبور از جاده دنیا کیش کاملا به چشم می خورد.

 

 

 

جاده دنیا کیش

جاده دنیا کیش

 

97

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.